5 sierpnia 2014

30 dni z książką - dzień 1

Postanowiłam wziąć udział w wyzwaniu 30 dni z książką znanym także jako 30 day book challenge. Większość z was zapewne doskonale wie na czym polega ta zabawa, więc tak w skrócie przypomnę tylko, że chodzi o to, by odpowiedzieć na 30 (trudnych!) pytań związanych z przeczytanymi lekturami. Za namówienie do zmierzenia się z tym zadaniem dziękuję Amalii Grace :) Początkowo zamierzałam odpowiedzieć na wszystkie pytania w jednym poście, ale zrezygnowałam z tego pomysłu, żeby zabawę nieco przedłużyć. W związku z tym odpowiednio oznaczone wpisy będą pojawiać się co jakiś czas, bez określonego harmonogramu.




1. Najlepsza książka jaką przeczytałaś w zeszłym roku


Pierwsze pytanie i już problem, bo szczęśliwie kilka świetnych książek wpadło mi w ręce w ubiegłym roku. Oczywiście moje myśli od razu powędrowały w kierunku horroru i czułam ogromną pokusę, żeby za najlepszą lekturę wskazać powieść Żywe trupy Kirkmana i Bonansingi albo krótką, ale emocjonującą historię opowiedzianą w książce Pasażer autorstwa Patricka Senécala, ale ostatecznie okazało się, że groza musi ustąpić innemu dziełu, ponieważ przypomniałam sobie, że w 2013 roku poznałam Rok 1984. Orwell napisał absolutnie wyjątkową, przerażająco realistyczną, po prostu genialną książkę, którą każdy powinien poznać. Po przeczytaniu ostatniej strony czułam się zupełnie rozbita przez tę historię i właściwie nadal mam takie wrażenie. Moim zdaniem to jest bezapelacyjnie najlepsza książka, po którą zdecydowałam się sięgnąć w zeszłym roku. Zainteresowanych odsyłam do recenzji pisanej świeżo po lekturze.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz