22 stycznia 2015

30 dni z książką - dzień 8

8. Najbardziej przeceniana książka




Dzisiaj nie mam problemu ze wskazaniem książki odpowiadającej hasłu z wyzwania, ale zdaję sobie sprawę, że większość osób ceni powieść, którą uważam za przereklamowaną. Przyznam od razu, że nie rozumiem fenomenu jej popularności i nie wiem jakim cudem ta historia zdobywa wiele pozytywnych recenzji. Mnie niestety nie przypadła do gustu od pierwszej strony i mimo że Pachnidło czytałam już kilka lat temu, to do dzisiaj pamiętam jak bardzo męczyłam się z tą lekturą. Dzieło Süskinda wywołało we mnie falę odrazy do głównego bohatera i całego opisanego świata, natomiast  rzekomy talent Grenouille'a zszedł gdzieś na dalszy plan. Miałam zamiar wykorzystać tę książkę w prezentacji maturalnej, ale oczywiście nic z tego nie wyszło, bo antypatia do powieści przeszkodziła w chęci zgłębiania szczegółów historii oraz tworzenia wielości interpretacji. Zdaję sobie sprawę, że wielu czytelników zostało oczarowanych Pachnidłem, ale niestety ja nie znalazłam w nim nic wyjątkowego.



PS. Piątek i sobotę spędzę we Wrocławiu, więc nowej recenzji spodziewajcie się dopiero po niedzieli :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz