10 marca 2013

Profesor Pedro Intensywny kurs dla średnio zaawansowanych - platforma multikurs.pl



Niedawno pisałam o fiszkach pomagających w nauce języków obcych i chociaż nadal uważam, że to świetny sposób na wzbogacanie zasobu słownictwa, to fiszki mają poważną konkurencję, ponieważ trafiłam na pomoc naukową, która sprawiła, że po wielu miesiącach przerwy wróciłam do zgłębiania tajników hiszpańskiego. Mowa o platformie multikurs.pl, mającej w ofercie materiały do nauki dziewięciu języków obcych na podstawowym i średnio zaawansowanym poziomie. Oprócz angielskiego, hiszpańskiego, włoskiego, niemieckiego, rosyjskiego czy francuskiego można rozpocząć naukę znacznie bardziej egzotycznych języków takich jak arabski, chiński i japoński. Przyznam, że zwłaszcza ten ostatni wydał mi się bardzo kuszący, bo o poznaniu japońskiego, chociaż na podstawowym poziomie, myślę już od jakiegoś czasu. Jednak ostatecznie rozsądek zwyciężył i postanowiłam wrócić do hiszpańskiego, który nadal wydawał mi się pięknie brzmiącym i dość łatwym w opanowaniu językiem.


Wybrałam intensywny kurs dla średnio zaawansowanych i pełna optymizmu rozpoczęłam wirtualne lekcje. Tym, co od razu bardzo pozytywnie nastawiło mnie do korzystania z platformy jest jej funkcjonalność. Zamiast stosów płyt, podręczników, książek do nauki gramatyki, kartek i karteczek, które przerażają już samą swoją objętością i zniechęcają do nauki, potrzeba jedynie dostępu do Internetu. Nie trzeba więc zabierać wszystkich pomocy ze sobą, gdy mamy zamiar poszerzać wiedzę, np. w podróży czy w pracy. Kolejną zaletą kursu jest jego podział na kilkanaście modułów takich jak, np. rodzina i przyjaciele; sztuka, kultura i rozrywka; nowe technologie czy też finanse oraz państwo i polityka, w obrębie których dostępnych jest szereg lekcji ćwiczących umiejętności pisania, rozumienia ze słuchu i czytania, a także uczących gramatyki i słownictwa. Słowem, wszystko, co oferują tradycyjne kursy w szkołach językowych można mieć na wyciągnięcie ręki dzięki platformie multikurs.pl.


Każdy temat opracowany został rzetelnie i profesjonalnie. Na początku użytkownik zapoznaje się z krótkim dialogiem, później uczy się poszczególnych słówek i wyrażeń, następnie ćwiczy wymowę i pisownie, a na końcu gramatykę. Bardzo podoba mi się to, że każde zadanie zostaje przez lektora odczytane, dzięki czemu od razu osłuchuję się z językiem. Oprócz tego zawsze można kliknąć na opcję tłumaczenia dłuższego tekstu czy ciekawostki dotyczącej konkretnego państwa, więc wszystko jest wyjaśnione i wytłumaczone. Istnieje też możliwość nagrywania wypowiadanych przez siebie słów, by skontrolować poprawność wymowy. W krótkim opisie kursu zamieszczono informacje, że nauka odbywa się w sposób kompleksowy i profesjonalny. Mogę się z tym zgodzić, ponieważ po raz pierwszy poczułam, że nauka języka obcego nie musi oznaczać uczęszczania na czasochłonne i drogie lekcje w szkołach językowych. Za rozsądną cenę istnieje szansa rozwinięcia swoich umiejętności w dogodnym miejscu i o wybranej porze. Na początku trochę obawiałam się, że kurs online raczej nie zawiera zadań utrwalających pisownię, a natłok materiału sprawia, że zdobyta wiedza szybko ulatuje z głowy. Na szczęście martwiłam się na zapas, bo wiele ćwiczeń wymaga nie tylko znajomości znaczenia, ale także właściwej pisowni. Podobnie jest z gramatyką, która zostaje objaśniona w sposób jasny i przystępny. Do poszczególnych zagadnień dobrano przykłady, dzięki czemu nie taka ta gramatyka straszna, jak się wydaje :)


Interfejs nie powinien nikomu sprawić kłopotu, ponieważ jest maksymalnie prosty, ale jednocześnie funkcjonalny. Korzystanie z kursu online odbywa się bez trudności, aplikacje szybko się ładują, a wszystko zostało dokładnie opisane, co pozwala użytkownikowi na zapoznanie się z zagadnieniami wchodzącymi w skład konkretnych lekcji. Dodatkową zaletą kursu są zabawne animowane filmiki, gry językowe i szereg ciekawostek związanych z kulturą konkretnego kraju. Ponadto można na bieżąco śledzić swoje postępy w nauce, powtarzać ćwiczenia, rozwiązywać testy, a na zakończenie otrzymać specjalny certyfikat ukończenia kursu. Jedyny minus jaki dostrzegłam to brak kursów na poziomie wyższym niż średnio zaawansowany. Przy takiej różnorodności językowej przydałby się również bardziej zróżnicowany wybór poziomów. Mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości oferta zostanie uzupełniona, bo naprawdę jestem miło zaskoczona kursem online, który dzięki interaktywności, atrakcyjnej formie i bogatemu zasobowi wiedzy sprawił, że na nauce spędziłam wiele godzin. Zainteresowanych odsyłam do strony multikurs.pl 

27 komentarzy:

  1. Ech, aż kusisz żeby wrócić do nauki niemieckiego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A kuszę, bo warto moim zdaniem. Z czasem zapomina się poznanych słówek i konstrukcji gramatycznych, a szkoda, żeby wiedza przepadła :)

      Usuń
  2. Po Twoim wpisie odezwało się moje sumienie...mam podobne myśli co Louis :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz czytam o takim kursie online. Świetna sprawa. Wygląda naprawdę porządnie i profesjonalnie i można na dodatek otrzymać certyfikat ukończenia kursu. Sama raczej nie skorzystam, bo nie uczę się języków obcych, ale moja bratanica zapewne skorzysta z tego internetowego bogactwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, też uważam, że to świetna sprawa i naprawdę działa, a to chyba najważniejsze :)

      Usuń
  4. Mam profesora Pedra kurs do słówek i taki dla początkujących i średnio zaawansowanych. Bardzo fajna sprawa. Tyle, że w cholerę teraz nie mam czasu, by naukę kontynuować. Ach, gdybym była jeszcze na studiach...:) Wtedy to było życie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że czasu zawsze brak. Ja się staram mobilizować, ale jednak czasami lenistwo wygrywa :P

      Usuń
  5. Na razie nie mam czasu, ale w wakacje jak najbardziej :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nauka online ma ogromną przewagę nad tą w wersji papierowej, bo uczy także wymowy, a nie tylko pisowni i gramatyki, a posiadanie wszystkiego w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki rzeczywiście też jest dużym plusem :) Będę musiała kiedyś spróbować z francuskim :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą, dzięki temu kursowi wyzbyłam się obaw o formę nauki online :)

      Usuń
  7. Ja od ok 2 tygodni korzystam z podstawowego francuskiego. Za pewien czas pewnie napiszę więcej na blogu ale tak póki co - podoba mi się choć przykładowo do ćwiczeń ze słówkami przydałby się jakiś system powtórek. Poza tym gdybym nigdy francuskiego się nie uczyła, miałabym problemy - bo np. uczymy się zdań a nie było jeszcze słowa o odmianie czasownika czy budowaniu pytania. Ponieważ jednak języka troche już liznęłam, kurs całkiem dobrze się sprawdza i chętnie z niego korzystam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, że w przypadku kiedy zaczyna się dopiero naukę jakiegoś języka to jest trochę trudniej. Ja pisałam z perspektywy osoby, która miała już kontakt z danym językiem, więc może rzeczywiście łatwiej było. Niemniej uważam, że warto spróbować, czekam na Twoją opinię :)

      Usuń
    2. Kursy na pewno są świetnym dodatkiem do nauki, z resztą kursy Edgarda zawsze mi się podobały, jednak wydaje mi się że nie ma szans by ktoś nauczył się języka korzystając tylko z nich. Jako dodatek, bardzo dobre ale niewystarczające by ograniczać sie tylko do nich. Mam też nadzieję że wprowadzą też inne kursy Edgarda - np samą gramatykę którą chętnie bym wtedy wykupiła...

      Usuń
  8. Oooo... Ciekawy kurs. Chętnie zajrzę na stronkę:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za ten wpis!;) Postaram się w najbliższym czasie wypróbować stronę mulikurs. Być może dzięki niej odświeżę moją znajomość rosyjskiego;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co :)) W LO próbowałam uczyć się rosyjskiego, ale to zupełnie mi nie podszedł ten język, ale mam nadzieję, że Tobie się uda :)

      Usuń
  10. Rewelacyjne są te kursy, na pewno zacznę przeprawę z angielskim, a może i węgierski upoluję :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Węgierski? Widzę, że nie jestem osamotniona w chęci poznania egzotycznych języków :) A dlaczego akurat węgierski?

      Usuń
    2. Nie wiem czy węgierski to tak egzotyczny język jak japoński :-)
      Mam kilku znajomych Węgrów, ciągle mnie uczą nowych słówek, ale to nie wystarczy, żeby swobodnie rozmawiać, dlatego ratujemy się angielskim, który w moim przypadku nie jest doskonały. Węgierski pokochałam za jego melodyczność, najbanalniejsze wyrazy brzmią wyjątkowo, cóż, złapałam bakcyla na ten język i muszę do lepiej poznać, bo biesiady przy winku nie poprawiają mojej komunikacji węgiersko-polskiej. Szkoda tylko że platforma multikurs.pl nie oferuje tego języka :/

      Usuń
  11. Zawsze chciałam uczyć się hiszpańskiego, więc może to dobry pomysł, by skorzystać z tej właśnie platformy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem to jest dobry pomysł, a hiszpański jest piękny :) i w zasadzie nie jest tak trudno opanować podstawy :)

      Usuń
  12. Uwielbiam wszystkie takie kursy, dlatego czuję się zachęcona :) Wiadomo, jak to na młodego filologa przyznało, każda pomoc naukowa jest dla mnie cenna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, też jestem bardzo entuzjastycznie nastawiona do wszelkich nietradycyjnych pomocy naukowych :)

      Usuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie miałam nigdy okazji, aby uczyć się języka hiszpańskiego z takich pomocy, więc nie wiem jak to się sprawdza. Ja jestem bardziej tradycjonalistką i bardzo odpowiada mi nauka hiszpańskiego z https://www.jezykiobce.pl/33-hiszpanski gdzie jest całą masa różnych pomocy naukowych.

    OdpowiedzUsuń