27 stycznia 2012

Summer Game Party vol. 2.5!

Już jutro odbędzie się wyjątkowa impreza poświęcona grom wideo. Zapraszam nie tylko miłośników takiej rozrywki, ale także osoby, które nie grają. Celem jutrzejszego spotkania jest również dyskusja oraz podzielenie się spostrzeżeniami z tymi, którzy mają ochotę dowiedzieć się czegokolwiek o tym medium. Jeszcze raz serdecznie wszystkich zapraszam. Oprócz wystąpień teoretycznych i dyskusji przewidzieliśmy także liczne turnieje z nagrodami :)



"Co Ty w ogóle widzisz w tych grach?" - czyli parę słów o różnych przyjemnych kwestiach związanych z graniem. SUMMER GAME PARTY 2,5 to odrobina wakacyjnego relaksu w środku zimy. Kolejna edycja gamingowej imprezy w Łodzi, przygotowana przez graczy dla graczy. Łącząc możliwość dobrej zabawy z chęcią podzielenia się paroma cennymi przemyśleniami, Koło Naukowe Badaczy Gier UŁ przygotowało wydarzenie, na które zaproszeni są wszyscy miłośnicy gier komputerowych. Na uczestników czeka strefa freeplay (będziecie mogli swobodnie pograć w rozmaite gry), turniej z atrakcyjnymi nagrodami (poćwiczcie kciuki na padach) oraz ciekawe panele teoretyczne dla głodnych wiedzy (pomówimy o przyjemności odbiorczej). Wstęp wolny!

CZAS: 28 stycznia 2012, od godziny 17:00
MIEJSCE: Łódź ul. Pomorska 39/41 - Miejski Punkt Kultury Prexer-UŁ
http://www.summergameparty.pl


Program imprezy:

Mała Sala - Panele Teoretyczne
18:00 Inauguracja dr Katarzyna Prajzner
18:10 mgr Maria B. Garda - Czterdzieści lat temu w grach...
18:30 Małgorzata Bociek - Dreamfall: niedzielna przygoda
19:00 Dominika Staszenko - Kobiecym okiem - żeńskie postaci w grach wideo
19:30 Marcin Chojnacki - Gry komputerowe w obliczu transkulturalizmu i globalizacji
20:00 Piotr Gutsche, Aleksander Przybyszewski - Cyfrowa dystrybucja - (nie)mała rewolucja
20:30 Radosław Ciechanowski, Artur Petz - "Gdzieś już to widziałem...", czyli jak konwencje filmowe przenikają do gier
21:00 Kamil Jędrasiak - "Quit playing games with my heart", czyli emocje w grach
21:30 mgr Mariusz Sławiński - Przyjemność niejedno ma oblicze
22:00 Loteria dla uważnych słuchaczy

Duża Sala - Strefa Freeplay

18:00 Zapisy na turnieje, turnieje gier wideo, gry planszowe, loteria dla uczestników paneli
22:30 Turniej Tekken 6
24:00 Wręczenie nagród

Abstrakty części wystąpień:

Cyfrowa dystrybucja - (nie)mała rewolucja

Obywatele, Obywatelki!
Stoimy u progu nowej ery! Ery, w której nie musicie już wychodzić z domów, by zdobyć waszą upragnioną grę. Koniec z pudełkami i tonami zbędnej makulatury! Koniec z szukaniem zagubionych w odmętach Waszych pokoi płyt CD! Koniec z przekopywaniem się przez fora, by ściągnąć łatkę czy spolszczenie! Towarzysze (wirtualnej) broni - chcemy, abyście świadomi wolnego wyboru weszli w świat cyfrowej dystrybucji i przekonali się, ile przyjemności ma Wam do zaoferowania.

Gry komputerowe w obliczu transkulturalizmu i globalizacji

Co łączy Hello Kitty i Wiedźmina? Globalizacja rynku cyberrozrywki doprowadziła do przenikania się w grach estetyki z różnych krajów, tworzenia międzynarodowych produkcji oraz przekazywania głośnych tytułów między kręgami kulturowymi. Mainstream wytworzył uniwersalną formę, zrozumiałą dla wszystkich odbiorców, przypominającą styl zerowy kina hollywoodzkiego. Czy w takiej sytuacji możemy jeszcze mówić o unikalności gier wideo i rozwiązaniach typowych tylko dla określonej grupy odbiorców?

Kobiecym okiem - żeńskie postaci w grach wideo

Bohaterowie większości gier wideo przeżywają niesamowite przygody, wykazują się nadnaturalnymi zdolnościami oraz heroicznymi czynami, ale czy dotyczy to także żeńskich postaci? Okazuje się, że choć medium liczy sobie już kilkadziesiąt lat, to dopiero od niedawna można spotkać w nim bohaterki, które skupiają na sobie całą uwagę gracza. Kobieta nie jest już dodatkiem do rozgrywki, ale głównym jej motorem. Warto zauważyć również jak twórcy przedstawiają żeńskie bohaterki, jakie cechy wyglądu odpowiadają poszczególnym gatunkom gier oraz, jak fizyczny aspekt postaci wpływa na przyjemność odbiorcy z obcowania z danym tytułem.

Dreamfall: niedzielna przygoda

Oczywistym jest, że nasze wymagania wobec gier ulegają ciągłym zmianom. Jednak nie dotyczy to, jakby się mogło wydawać tylko poziomu grafiki. Współcześni gracze bardzo często oczekują nieskomplikowanej rozgrywki, której ukończenie zajmie najwyżej weekend. Warto zastanowić się gdzie leży źródło tych zmian i jak te przemiany objawiają się w praktyce. Możemy również zadać pytanie, czy każdy gracz jest graczem casualowym i co z tego wynika?

"Gdzieś już to widziałem...", czyli jak konwencje filmowe przenikają do gier


Przemysł filmowy zapewnia rozrywkę miliardom ludzi na świecie. Czy myśleliśmy jednak kiedyś nad tym, w jakim stopniu hollywood kreuje nasze wyobrażenia? Podążając tym tropem warto zastanowić się ile razy widzieliśmy w grach realizację pewnych konwencji, które zazwyczaj widzimy w filmie. Mafiozi w garniturach i kapeluszach? Samotny stróż prawa i pogrążone w zepsuciu miasto? A może od początku wiadomo było kto zabił? Dla kina gatunków nie jest ważne „KTO?” czy „CO?”, tylko „JAK?” – to stąd czerpiemy całą przyjemność.
 
Sponsorami nagród dla uczestników paneli teoretycznych oraz turniejów i zabaw są: portal ŚwiatGry.pl, Frogster Interactive Pictures i City Interactive.

4 komentarze:

  1. W tej chwili ubolewam, że nie mieszkam w Łodzi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój kolega się tam wybiera. Ja niestety nie będę mogła. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie dla mnie, a poza tym do Łodzi daleko...

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety ja też mam do Łodzi daleko - a szkoda, wysłałabym brata :D

    OdpowiedzUsuń