Game Art Panel po raz drugi w Łodzi.
Ms Cafe zaprasza wszystkich zwolenników gier wideo
(przeciwników również) na spotkanie o charakterze
akedemicko-rozrywkowym. Przy najlepszej kawie w mieście:) Wraz z naszymi
gośćmi otwieramy dyskusje o grach w przestrzeni związanej ze sztuką.
Gry dorastają. Czy dorosły już do tego stopnia, by można było mówić o
nich w kategoriach sztuki? Czy zjawiska artystyczne łączone ze światem
videogames stały się już faktem, czy
wciąż pozostają w sferze życzeniowej? Wraz ze studentami Koła Naukowego
Badaczy Gier (UŁ) spróbujemy odpowiedzieć sobie na te pytania.
Przyjrzyjmy się dzisiejszej kulturze i zastanówmy się nad tym, jak
odnajdują się w niej gry. Nie zapominajmy jednak o dobrej zabawie i...
grajmy!"
Bo oczywiście nie zabraknie elektronicznej rozrywki na dużym ekranie!
O mocne wrażenia zadbają goście ze sklepu Checkpoint:)
Tematy wystąpień:
Gry hipertekstowe a samoświadomość medium
Dominika Staszenko, Marcin Chojnacki
Gry wideo na stałe weszły do mainstreamu kultury popularnej, warto więc
zastanowić się nad tym, jak wyglądał ich rozwój pod kątem relacji z
innymi mediami, a także jak zaczęły wpływać same na siebie. Easter eggi,
parodie, intertekstualizm oraz autotematyzm to pojęcia związane z
samoświadomością medium. Najpełniej jednak przejawia się ona w grach
hipertekstowych, które staną się głównym tematem tego wystąpienia.
Rola gier w kształtowaniu współczesnej kultury
Kamil Jędrasiak
Gry komputerowe na dobre zagościły we współczesnym pejzażu medialnym i
stały się istotną częścią dzisiejszego przemysłu rozrywkowego oraz
kultury. Gry nie tylko jednak czerpią z innych mediów, ale też wpływają
na nie, podobnie jak wpływają na rozmaite aspekty życia kulturowego
(modele produkcji, dystrybucji, narracji, zachowania społeczne,
gratyfikacja etc.). Wystąpienie to stanowić będzie ogólne omówienie i
przegląd przykładowych realizacji tych tendencji. Przedmiotem refleksji
będą głównie intermedialność, remediacja, remiks, gryfikacja/gamifikacja
i grywalizacja. Gry kształtują nasz świat i warto wiedzieć, na jak
wielką skalę tego dokonują.
Brutalność okiełznana - dygresja o stanie krwi w grach
Maciej Kruk
Do czasu aż zaczęto otwarcie mówić o grach jako o nowej formie sztuki,
medium to często było na językach jako szkodliwe - głównie przez ogrom
przemocy. Sceny drastyczne w grach to codzienność, krew leje się
strumieniami i mimo poszerzenia grona odbiorców, brutalność zdaje się
narastać. Przytaczając obecną sytuację przemocy w grach. spróbujemy
odpowiedzieć sobie na pytania: jak dorastają gry? Czy dorastanie to
powinno być tożsame z polityczną poprawnością? Czy gry to wciąż wygodny
kozioł ofiarny dla medialnej machiny i ochrony młodocianej wrażliwości?
Gry wideo w przestrzeni muzealnej
Sonia Fizek
Kontemplowanie sztuki ze świata gier w muzeach wciąż nie należy do
powszechnych zjawisk, ale wydaje się, że nowa era uznania dla sztuki
cyfrowej stoi u progu sukcesu. W swojej prezentacji połączę te dwa
pozornie odrębne światy i pokażę w jaki sposób gry komputerowe
przekroczyły wirtualną barierę i wypełniły przestrzeń muzealną. Wspomnę o
kilku wydarzeniach artystycznych, między innymi o wystawach „Games –
Computerspiele von KünstlerInnen” , „Into the Pixel” oraz „The Video
Game Art Show” . Przyjrzę się także kilku najciekawszym obrazom oraz
przykładom concept artu z albumu dołączonego do kolekcjonerskiej wersji
gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów" (CD Projekt 2011).
Szczegóły:
24.11.2011
Ms Cafe, Łódź, ul. Więckowskiego 36
godz. 19.00 - 23.30
Grami się nie interesuje, ale dam cynk znajomym, może ktoś się skusi.
OdpowiedzUsuńJa jak Cyrysia, grami się nie interesuję, poza tym do Łodzi trochę daleko...
OdpowiedzUsuńNiestety nie jestem fanką gier komputerowych (co innego jeśli chodzi o gry zespołowe ;D). Wysłałabym brata, ale trochę mu do Łodzi nie po drodze...:)
OdpowiedzUsuń