21 stycznia 2014

Zabawa blogowa :)

Sesja pochłania większość mojego wolnego czasu, więc czytanie niestety zeszło na drugi plan. Jednak blog nie może pokryć się kurzem, dlatego odpowiem na kilka pytań zadanych przez Małą Pisareczkę.




Od jak dawna książki są twoją pasją?

Czytać lubię odkąd pamiętam, co jest zasługą mojej mamy, która miłość do książek przekazała mi w genach :). Jako dziecko ciągle zamęczałam rodziców prośbami o poczytanie czegoś lub opowiedzenie historii. Jednak takie głębsze zainteresowanie literaturą pojawiło się u mnie w wakacje po maturze. Miałam mnóstwo wolnego czasu i pochłaniałam książkę za książką.

Jaka książka sprawiła, że pokochałaś "papierowy świat"?

Niestety nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie, bo po prostu nie pamiętam. Zapewne była to jakaś książka z dzieciństwa.

Jaka książka zmieniła twoje poglądy na życie?

Nie spotkałam jednej książki, która zmieniłaby moje poglądy. Na pewno dzięki lekturze wielu publikacji poszerzyłam horyzonty i uwrażliwiłam się na pewne sprawy, ale jednego tytułu nie mogę wymienić.

Po przeczytaniu jakiej książki byłaś pełna pozytywnych myśli i sił do pracy?

I znów trudne pytanie :). Zazwyczaj czytam kryminały, więc po nich trudno o pozytywną energię, ale ostatnio dobre myśli towarzyszyły mi po zapoznaniu się z powieścią Podarunek Cecelii Ahern.

Jaka książka jest twoją ulubioną, a jaka najbardziej znienawidzoną?

Ulubione: Lśnienie i Cmętarz zwieżąt Kinga, Chemia śmierci i Zapisane w kościach Becketta Dziewiętnaście minut Picoult, Statek śmierci i Lód w żyłach Yrsy Sigurđardóttir, książki z uniwersum The Walking Dead, Otchłań zła Chattama, Na ratunek oraz Przemów i przeżyj Sophie Hannah, Przerwane milczenie i Dom sióstr Charlotte Link, a także Dom duchów Allende oraz wiele, wiele innych, ale wszystkich nie dam rady wymienić :).

Znienawidzone to za mocne określenie, ale najmniej lubię: Gestapo Svena Hassela, Teleznowela Rafała Skarżyckiego, Bibliotekarz Jelizarowa i Bomba w windzie Gołębiewskiego.

Masz ulubiony gatunek powieści?

Oczywiście, że tak! Kocham kryminały, thrillery i oczywiście horrory.

Masz ulubionego pisarza?  Jeżeli tak, to jakiego?

Lubię wielu autorów, m.in. Simona Becketta, Michaela Granta, Philippę Gregory, Sophie Hannah, Stephena Kinga, Henninga Mankella, Charlotte Link, Jodi Picoult, Carlosa Ruiza Zafóna, Yrsę Sigurđardóttir, Lisę See.

Jakie tytuły książek pozytywnie cię zaskoczyły, a jakie najbardziej rozczarowały?

Ostatnio pozytywnie zaskoczyła mnie książka Daniela Abrahama Smocza droga. Nie spodziewałam się, że tak mi się spodoba, bo z fantasty byłam raczej na bakier. Natomiast rozczarowała mnie powieść Czerwony Golem napisana przez Petera Higginsa, historia zapowiadała się ciekawie i dynamicznie, ale niestety nie podobała mi się.

Wolisz sagi czy może historie jednotomowe?

Zdecydowanie wolę kilkuczęściowe historie. Lubię ponowne spotkania z ulubionymi bohaterami, dlatego zawsze chętnie sięgam po kolejne cykle.

Częściej czytasz wypożyczone książki czy preferujesz własny zakup?

Czytam tylko własne książki, egzemplarze przysłane do recenzji lub powieści pożyczone od Chłopaka. Nie znoszę bibliotecznych książek, więc nie wypożyczam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz